Všeobecné smluvní podmínky
1. Vymezení pojmů
1.1 Viola
Znamená společnost Viola Technology s.r.o., se sídlem Antala Staška 1565/30, 140 00 Praha, IČ 21991561 zapsána v Obchodním rejstříku vedeném Městským Soudem v Praze, oddíl C, vložka 409305. Viola provozuje Platformu Viola. Komunikace stran probíhá prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v případě Uživatele v Objednávce a v případě společnosti Viola na webových stránkách společnosti Viola. V případě změny osoby zastupující Uživatele, která zadala Objednávku Profesionální pomoci, je Uživatel povinen neprodleně po změně zastupující osoby tuto skutečnost oznámit společnosti Viola.
1.2 Platforma Viola
Znamená technologickou platformu, jejímž účelem je umožnit fyzickým a právnickým osobám projevit zájem o služby Profesionální pomoci poskytované nezávislými Poskytovateli těchto služeb. Berete na vědomí, že společnost Viola neposkytuje činnosti stanovené zákonem § č.108/2006 Sb. o sociálních službách. Společnost Viola není poskytovatelem sociálních služeb ani Profesionální pomoci.
1.3 Profesionální pomoc
Znamená služby pomocných činností v domácnosti provozovaných Poskytovatelem za účelem vytváření zisku, jako je poskytování pomoci s chodem domácnosti, pomoc s přípravou jídla, úklid domácnosti, obstarávání nákupů, poskytování doprovodu a jiných služeb apod. Profesionální pomoc poskytují Poskytovatelé pro zájemce (Uživatele) za pomoci Služeb společnosti Viola.
1.4 Služby společnosti Viola
Znamená služby poskytované společností Viola, včetně poskytování technologické Platformy Viola, zákaznické podpory, zajištění komunikace mezi Uživatelem a Poskytovatelem a dalších souvisejících služeb.
1.5 Smlouva
Znamená smlouvu o používání Služeb společnosti Viola Uživatelem uzavřená konkludentním právním jednáním mezi Uživatelem a společností Viola. Nedílnou součástí Smlouvy jsou tyto Všeobecné obchodní podmínky upravující vztahy mezi Uživatelem a společností Viola ohledně používání Služeb společnosti Viola.
Přístupem k Platformě Viola a jejím používáním vyjadřujete svůj souhlas s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami a uzavíráte Smlouvu, která zakládá smluvní vztah mezi vámi a společností Viola. Pokud s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami nesouhlasíte, nesmíte Služby společnosti Viola používat. Tyto Všeobecné smluvní podmínky výslovně nahrazují veškeré předchozí smlouvy nebo ujednání s vámi. Společnost Viola může kdykoli a z jakéhokoli důvodu okamžitě ukončit platnost těchto Všeobecných smluvních podmínek nebo jakékoli vám poskytované služby nebo přerušit poskytování služeb či odmítnout přístup ke Službám společnosti Viola nebo jejich části.
Společnost Viola může dle vlastního uvážení měnit Všeobecné smluvní podmínky a další dokumenty, které jsou nedílnou součástí Smlouvy, mimo jiné v případě změn platných právních předpisů, služeb a smluv se svými dodavateli. Změny vám budou oznámeny e-mailem nebo oznámením v administraci Platformy Viola. Všechny změny nabývají účinnosti k uvedenému datu, které musí nastat nejméně 30 dní od data oznámení změn, a vztahují se na veškeré následné používání Služeb společnosti Viola. Pokud se změnou nesouhlasíte, můžete Smlouvu vypovědět s účinností po uplynutí jednoměsíční výpovědní lhůty, která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi, přičemž výpověď musí být doručena na adresu info@violapecuje.cz před datem účinnosti změny. V případě výpovědi podle tohoto odstavce se po dobu trvání výpovědní lhůty použijí aktuálně platné Všeobecné smluvní podmínky. Vaše další používání Služeb společnosti Viola po uplynutí doby platnosti znamená, že změny přijímáte a souhlasíte s nimi.
1.6 Uživatel
Znamená fyzická či právnická osoba, která má zájem o zajištění poskytování služeb Profesionální pomoci prostřednictvím Poskytovatele, se kterými ve sjednaném rozsahu uzavírá Smlouvu o Profesionální pomoci.
1.7 Poskytovatel
Znamená nezávislý poskytovatel služby, který je právnickou nebo fyzickou osobou a který má zájem o uzavření Smlouvy o Profesionální pomoci s Uživatelem, jejímž předmětem je poskytování Profesionální pomoci.
1.8 Objednávka
Znamená požadavek Uživatele potvrzený společností Viola, jehož předmětem je závazek společnosti Viola zajistit pro Uživatele poskytování Profesionální pomoci prostřednictvím Poskytovatele ve sjednaném rozsahu. Potvrzením Objednávky dává Uživatel společnosti Viola pokyn zajištění kontaktu s Poskytovatelem, který bude akceptovat podmínky (především místo, rozsah, frekvence a cena) Profesionální pomoci vymezené Objednávkou Profesionální pomoci.
1.9 Smlouva o Profesionální pomoci
Znamená smlouva, uzavřená mezi Uživatelem a Poskytovatelem, jejímž předmětem je závazek Poskytovatele poskytnout Uživateli Profesionální pomoc ve sjednaném rozsahu a za dohodnutou cenu.
1.10 Místo poskytování služby
Znamená místo, které Uživatel uvedl při vyjádření svého zájmu o nákup Profesionální pomoci v Poptávce.
1.12 Poptávka
Znamená požadavek Uživatele u společnosti Viola, jejímž prostřednictvím společnost Viola poskytuje Poskytovateli příležitost poskytnout Uživateli Profesionální pomoc v poptávaném rozsahu.
2. Zadání poptávky k vyhledání profesionála
2.1 Obsahem Poptávky k vyhledání Poskytovatele zadané online na adrese www.violapecuje.cz nebo na jiné přesměrované či jinak upravené adrese jsou zejména povinná pole ve formuláři Poptávky.
3. Objednávka Profesionální pomoci
3.1 Obsahem Objednávky Profesionální pomoci je zejména specifikace frekvence a rozsahu Profesionální pomoci, o jejíž zajištění má Uživatel zájem, cena za tyto služby, místo poskytování služeb a doba, na kterou budou služby poskytovány.
3.2 Poskytování Profesionální pomoci se sjednává na dobu uvedenou v Objednávce. V případě Profesionální pomoci sjednané na dobu neurčitou se sjednává výpovědní lhůta 1 měsíc, pokud není v Objednávce stanoveno jinak.
3.3 Platnost závazku poskytovat Profesionální pomoc zaniká uplynutím doby, na kterou byl sjednán, pokud nebyla prodloužena ve smyslu odst. 3.2. tohoto článku a v dalších případech stanovených těmito Všeobecnými smluvními podmínkami nebo zákonem.
3.4 Pro Profesionální pomoc sjednanou na dobu určitou i neurčitou platí měsíční výpovědní doba,, pokud není v Objednávce stanoveno jinak. Výpovědní doba začíná běžet od nahlášení výpovědi na aktuální kontaktní e-mail na webových stránkách společnosti Viola.
4. Rozsah Profesionální pomoci
4.1 Přesná specifikace služeb Poskytovatele, které Uživatel poptává, je uvedena v Poptávce.
4.2 Profesionální pomoc je poskytována v Místě poskytování služby uvedeném v Objednávce.
4.3 Konečný rozsah poptávané Profesionální pomoci a závazné ceny za vykonání Profesionální pomoci potvrdí Uživatel písemně v Objednávce zaslané online před zahájením poskytování služeb Profesionální pomoci. Uživatel bere na vědomí, že jím poptávaná Profesionální pomoc může být poskytována více různými Poskytovateli, dle možností Poskytovatelů a uvážení společnosti Viola.
4.4 Služba Profesionální pomoci má za cíl ulehčení života a úspory času Uživatele. Služba nezahrnuje aktivity, na kterých by se Uživatel mohl stát existenčně závislým.
5. Cena
5.1 Poté, co od Poskytovatele obdržíte Profesionální pomoc, vám společnost Viola jménem dotyčného Poskytovatele zprostředkuje úhradu příslušných poplatků jako zástupce Poskytovatele s omezenou pravomocí pro výběr plateb. Pokud v daném měsíci obdržíte pomoc od více Poskytovatelů, zprostředkuje společnost Viola úhradu za všechny najednou. Pokud společnost Viola nestanoví jinak, Vámi zaplacené poplatky jsou konečné a nevratné.
5.2 Poté, co Uživatel zadá vstupní údaje na www.violapecuje.cz, zobrazí Viola doporučenou cenu Profesionální pomoci, která dle společnosti Viola odpovídá zadaným vstupním údajům a za kterou může dle společnosti Viola dojít k propojení Uživatele s Poskytovatelem. Tato částka je pouze doporučená a odhadovaná na základě informací zadaných Uživatelem. Konečná cena se stanoví výhradně dohodou mezi Poskytovatelem a Uživatelem před zahájením poskytování Profesionální pomoci Poskytovatelem.
5.3 Cena je Uživatelem splatná ve dvou obdobích:
a) za období 1. - 15. den v měsíci je splatná do 20. dne téhož měsíce, ve kterém bylo zajištěno provedení Profesionální pomoci.
b) za období 16. den až konec měsíce je splatná do 5. dne následujícího měsíce po měsíci, ve kterém bylo zajištěno provedení Profesionální pomoci.
Platby budou hrazeny na bankovní účet 2602974717/2010 vedený u Fio banky. Cena za využité Služby společnosti Viola bude zprostředkována společností Viola jménem Poskytovatele jako zástupce pro výběr plateb Poskytovatele.
5.4 V případě objednání jednorázové Profesionální pomoci na dobu určitou je Uživatel povinen složit zálohu ve výši 50% z ceny objednávky nejpozději 7 dnů před začátkem Profesionální pomoci. V případě objednání jednorázové Profesionální pomoci na dobu určitou si Viola vyhrazuje právo účtovat Uživateli jednorázový administrativní poplatek. Platba za zálohu a administrativní poplatek bude uhrazena na bankovní účet 2602974717/2010 vedený u Fio banky.
5.5 V případě přeplatku je Uživatel oprávněn požádat o jeho vrácení, přičemž příslušná částka mu bude vyplacena do 30 dnů ode dne, kdy společnost Viola e-mailem potvrdí existenci přeplatku.
5.6 Uživatel má právo svoji Objednávku bezplatně zrušit nejpozději pět (5) dní před plánovaným zahájením poskytování Profesionální pomoci. Pokud dojde ke zrušení Objednávky později než pět (5) dní před plánovaným zahájením Profesionální pomoci, může společnost Viola účtovat Uživateli storno poplatek až do výše 30 % doporučené ceny Objednávky, minimálně však 2 000 Kč. V případě zrušení Objednávky jednorázové Profesionální pomoci na dobu určitou ze strany Uživatele je jednorázový administrativní poplatek účtovaný společností Viola nevratný.
5.7 Viola tímto informuje Uživatele, že v případě, že Uživatel řádně neuhradí cenu za služby provedené podle Smlouvy o Profesionální pomoci, je společnost Viola Poskytovatelem zmocněna zahájit proces vymáhání pohledávky v zastoupení Poskytovatele a vymáhat ve prospěch Poskytovatele úhradu všech dlužných částek dle Smlouvy o Profesionální pomoci (včetně smluvních pokut, příslušenství a dalších nákladů spojených s vymáháním).
6. Uzavření Smlouvy o Profesionální pomoci
6.1 K uzavření Smlouvy o Profesionální pomoci konkludentně dochází tak, že Uživatel umožní Poskytovateli přístup do Místa poskytování služeb. Pokud dojde u Uživatele k výměně Poskytovatele poskytujícího Profesionální Pomoc Uživateli, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak nová Smlouva o Profesionální pomoci vzniká opět vždy umožněním přístupu do Místa poskytování služeb novému Poskytovateli.
6.2 Uzavřením Smlouvy o Profesionální pomoci se Poskytovatel před zahájením poskytování Profesionální pomoci zavazuje poskytnout Uživateli Profesionální pomoc v rozsahu a za podmínek stanovených v Objednávce pomoci v Místě poskytování služby.
6.3 Společnost Viola nezaručuje profesionální chování, provedení ani kvalitu služeb poskytovaných konkrétním Poskytovatelem.
6.4 Platforma Viola je účinným nástrojem umožňujícím propojit Uživatele a Poskytovatele.
6.5 V případě opakovaných Poptávek stejného Uživatele nebo Poptávek vztahujících se ke stejnému Místu poskytování služby společnost Viola nezaručuje spojení Uživatele se stejným Poskytovatelem ani stejné provedení nebo stejnou kvalitu Profesionální pomoci různými Poskytovateli.
6.6 Viola si vyhrazuje právo na zajištění nového Poskytovatele v případě odstoupení Uživatele od Smlouvy o Profesionální pomoci, nebo v případě, kdy Poskytovatel není schopen řádně plnit Smlouvu o Profesionální pomoci.
6.7 Viola si vyhrazuje právo kdykoliv během poskytování služby Uživateli vyměnit Poskytovatele poskytujícího Profesionální pomoc z důvodů stálého zlepšování kvality Profesionální pomoci. Uživatel bude před výměnou Poskytovatele vždy upozorněn, a to e-mailem, telefonem či osobně.
6.8 Smlouva o Profesionální pomoci zaniká úmrtím osoby Uživatele, kterému je Profesionální pomoc poskytována.
7. Ostatní podmínky Smlouvy o Profesionální pomoci
Nad rámec ujednání uvedených v těchto Všeobecných smluvních podmínkách a v Objednávce Profesionální pomoci se sjednávají tyto podmínky poskytování Profesionální pomoci Poskytovatelem Uživateli:
7.1 Uživatel má právo na řádné a včasné provedení Profesionální pomoci ve smluveném rozsahu.
7.2 Poskytovatel provádí Profesionální pomoc v časy a dny domluvené s Uživatelem v Objednávce a po uvedenou dobu má právo přístupu do prostor poskytování služeb Profesionální pomoci.
7.3 Uživatel se zavazuje poskytovat Poskytovateli potřebnou součinnost vyplývající ze smluvních ujednání s Poskytovatelem nebo Poskytovateli odůvodněně požadovanou, a to zejména:
-
vpustit Poskytovatele do prostor, v nichž má být Profesionální pomoc vykonána, nebo mu předat klíče či přístupové kódy do budovy za účelem výkonu Profesionální pomoci,
-
zajistit, aby Místo poskytování služby bylo přístupné a způsobilé pro vykonání Profesionální pomoci, a to především, aby z něj byly vyklizeny všechny předměty, které brání nebo mohou bránit výkonu Profesionální pomoci. Poskytovatel není povinen zajistit odstranění těchto předmětů pro zajištění řádného výkonu své činnosti. Nebudou-li tyto předměty odstraněny, Poskytovatel není povinen ani oprávněn nechat je odstranit a vykonat příslušnou službu Profesionální pomoci a současně Poskytovatel neodpovídá za vadné plnění způsobené neodstraněním těchto předmětů.
-
nedělat nic, co brání výkonu Profesionální pomoci.
7.4 Uživatel zodpovídá mimo jiné za bezvadný stav vlastních elektrických a plynových spotřebičů a zařízení, které jsou používány v rámci objednaných činností Profesionální pomoci. Zejména zajišťuje pravidelné revize těchto elektrických a plynových spotřebičů. Zodpovědná osoba za Uživatele vždy seznámí Poskytovatele s návody k používání těchto jednotlivých elektrických a plynových spotřebičů a zařízení.
7.5 Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že s Poskytovatelem neuzavře jiný smluvní vztah, jehož předmětem je poskytování Profesionální pomoci a služeb Poskytovatelem, bez vědomí společnosti Viola, který by byl v rozporu se zájmy společnosti Viola a který by způsobil jakoukoliv újmu na straně společnosti Viola, a to jak po dobu trvání Objednávky, tak po dobu 6 měsíců po ukončení plnění dle Objednávky bez předchozího písemného souhlasu společnosti Viola. Porušení tohoto ustanovení je důvodem pro vymáhání nároku na náhradu případné škody na Uživateli ze strany společnosti Viola.
7.6 V případě prodlení s úhradou ceny za potvrzenou Objednávku (tj. odměny za poskytnutou Profesionální pomoc) se Uživatel zavazuje zaplatit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý, byť jen započatý den prodlení. Uživatel se zavazuje Viole uhradit poplatek za vystavení každé jednotlivé upomínky na řádně neuhrazenou fakturu za Profesionální pomoc poskytnutou Poskytovateli. Poplatek je stanoven ve výši 100 Kč za jednu každou jednotlivou upomínku.
8. Kontrola provádění služeb Profesionální pomoci a řešení reklamací
8.1 Vzhledem k povaze prováděných činností je Uživatel oprávněn vytknout vady služeb Poskytovatele bezodkladně po jejich zjištění, nejpozději však v den provedení Profesionální pomoci, a to zasláním vytýkaných vad na e-mail uvedený na webových stránkách společnosti Viola, s tím, že je povinen popsat konkrétní vady Profesionální pomoci.
8.2 V případě, že nebude služba reklamována způsobem popsaným v odstavci výše, má se za to, že Profesionální pomoc byla vykonána řádně v souladu s Objednávkou.
8.3 Poskytovatel má právo odmítnout v daný den poskytnutí Profesionální pomoci, a to v případě, kdy zdravotní stav Uživatele neumožňuje bezpečné návštěvy třetí osoby.
8.4 V případě, že Poskytovatel porušením svých smluvních povinností způsobí Uživateli škodu, má Uživatel právo požadovat od Poskytovatele náhradu této škody.
8.5 Před vpuštěním Poskytovatele do Místa poskytování služby je Uživatel povinen bezpečně uložit veškeré cenné a křehké předměty. Za případnou ztrátu nebo poškození těchto předmětů nenese společnost Viola žádnou odpovědnost.
9. Hodnocení Profesionální pomoci a Služeb společnosti Viola
9.1 Společnost Viola může vyzvat Uživatele, aby vložil hodnocení dané Profesionální pomoci Poskytovatele, přičemž může uvést nepovinný komentář či zpětnou vazbu týkající se daných služeb, to vše prostřednictvím technologické Platformy Viola.
10. Ochrana osobních údajů
10.1 Uživatel uděluje dle zákona č. 110/2019 o zpracování osobních údajů, souhlas se zpracováním svých osobních údajů, poskytnutých společnosti Viola. Zpracování předmětných osobních údajů je nezbytné pro plnění dle Objednávky úklidových služeb.
10.2 Osobní údaje Uživatele budou zpracovávány pouze po dobu poskytování Profesionální pomoci a pouze pro účely plnění Objednávky Poskytovatelem.
10.3 Viola informuje Uživatele o jeho právu přístupu k osobním údajům a právu na opravu osobních údajů. Pokud Uživatel zjistí nebo se domnívá, že Viola provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Uživatele nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, má právo požádat společnost Viola o vysvětlení, požadovat, aby byl takto vzniklý stav odstraněn, zejména se může jednat o blokování poskytnutých osobních údajů, provedení jejich opravy, jejich doplnění či likvidaci.
10.4 Uživatel tímto uděluje společnosti Viola výslovný souhlas se zasíláním obchodních sdělení týkajících se jeho služeb na sdělenou elektronickou adresu. Viola informuje Uživatele, že souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu může kdykoli odvolat.
11. Společná a závěrečná ustanovení
11.1 Tyto Všeobecné smluvní podmínky se vztahují i na jednotlivé Smlouvy o Profesionální pomoci, Poptávky a Objednávky.
11.2 Tato Smlouva se řídí právem České republiky.
11.3 Služby jsou poskytovány „tak, jak jsou“ a „tak, jak jsou k dispozici“. Společnost Viola se zříká veškerých prohlášení a výslovných, nepřímých nebo zákonných záruk, které nejsou výslovně uvedeny v těchto Všeobecných smluvních podmínkách.
11.4 Společnost Viola dále neposkytuje žádná prohlášení, záruky ani nepřijímá žádné závazky týkající se spolehlivosti, včasnosti, kvality, vhodnosti nebo dostupnosti služeb a jakýchkoli služeb vyžádaných prostřednictvím našich služeb, ani nezaručuje, že služby budou nepřetržité a bezchybné.
11.5 Společnost Viola může dle vlastního uvážení měnit Všeobecné smluvní podmínky a další dokumenty, které jsou nedílnou součástí Smlouvy, mimo jiné v případě změn platných právních předpisů, služeb a smluv se svými dodavateli. Změny vám budou oznámeny e-mailem nebo oznámením v administraci Platformy Viola. Všechny změny nabývají účinnosti k uvedenému datu, které musí nastat nejméně 30 dní od data oznámení změn, a vztahují se na veškeré následné používání Služeb společnosti Viola. Pokud se změnou nesouhlasíte, můžete smlouvu se společností Viola vypovědět s účinností po uplynutí jednoměsíční výpovědní lhůty, která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi, přičemž výpověď musí být doručena na adresu info@violapecuje.cz před datem účinnosti změny. V případě výpovědi podle tohoto odstavce se po dobu trvání výpovědní lhůty použijí aktuálně platné Všeobecné smluvní podmínky. Vaše další používání Služeb společnosti Viola po uplynutí doby platnosti znamená, že změny přijímáte a souhlasíte s nimi.
11.6 Společnost Viola nezaručuje kvalitu, vhodnost, bezpečnost ani dostupnost Profesionální pomoci.
11.7 Uživatel uděluje svůj výslovný předchozí souhlas ve smyslu § 1897 věta druhá občanského zákoníku České republiky s tím, aby společnost Viola třetí osobě, kterou si společnost Viola zvolí, postoupila svá práva vyplývající z Poptávky, a to pokud současně s tím na stejnou osobu nebo stejný subjekt převede i své závazky vyplývající z Poptávky. V případě potřeby se Uživatel zavazuje udělit souhlas podle první věty tohoto odstavce v příslušné formě také třetí straně zvolené společností Viola.
11.8 Uživatel prohlašuje, že se s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí.
11.9 Tyto Všeobecné smluvní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. listopadu 2024.